Thursday, October 1, 2009

Monolog lamanya menunggu....

Diam tak diam, sudah lebih 2 tahun saya dan kawan-kawan group PPGB Kohort 3 UPSI tamat belajar (12 Sept 2007), sudah 1 setengah tahun kami konvo (12 Mac 2008) dan dah lebih 6 bulan kami selesai temuduga tapi sampai sekarang kami masih belum terima surat tawaran pelantikan DG41. Usaha dah banyak kali dibuat spt berulang-ulang kali menghubungi dan berjumpa dengan pegawai SPP dan BPSM, tulis dalam akhbar, mengadu kat boss-boss KPM, ada kawan-kawan bertanya-tanya di JPN masing-masing dll. Ada member yang dah fed-up, "tak seghairah dulu" (meminjam kata-kata Awie) dan penat. Last saya call Rosaliza BPSM semalam, dia kata surat makluman ke SPP sedang diedit dan akan dis.k kepada saya (menjawab rayuan kita). Entahlah, apa lagi yang boleh kita buat, tunggu ajelah. Hikmahnya PM bagi saguhati RM250.00 X 2 kali, kita masih layak (rezeki tu).

3 comments:

  1. Menurut kawan saya, Faris (sila baca di http://ppgb5upsi.blogspot.com/2009/10/lantikan-dg41-pada-disember-2009.html), surat perlantikan DG 41 utk kami mungkin akan dikeluarkan dlm bln Disember.... harap2 dapat ler!

    Penantian satu penyiksaan kan....!

    ReplyDelete
  2. best nya masa tu ya. tk sabar tunggu..

    ReplyDelete
  3. Salam ybs, saya baca juga makluman Faris tu. Moga harapan itu akan termakbul. Group kami ni terlibat dengan period transisi permohonan manual ke arahan online, sebab tu kami rayu lebih awal drp tarikh temuduga. Setakat ini, SPP dan BPSM macam nak layan rayuan kami. Tapi entah bilalah nak dapat surat yang ditunggu-tunggu tu. Sabo jelah.

    Wan, best memang best. Tapi tak bolehlah countdown macam masa tengah belajar dulu. Kira sekarang ni Wan best juga. Esok dah habis belajar, teringat-ingatlah pulak.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...