Thursday, August 25, 2011

Majlis Berbuka Puasa SKKW

Sebentar tadi, berlangsungnya Majlis Berbuka Puasa Warga SKKW bersama AJK PIBG di kantin sekolah. Majlis yang julung-julung kali diadakan ini mendapat sambutan menggalakkan dari guru, staf dan AJK PIBG serta keluarga. Tahniah kepada Panitia Pendidikan Islam serta Kelab Guru dan Kakitangan atas usaha yang ditunjukkan. Bahkan sebahagian besar modal program tersebut dikeluarkan oleh Panitia Pendidikan Islam dan KGK. Terima kasih juga buat pengusaha kantin atas kerjasama tuan/puan. 
   Majlis dimulakan dengan acara berbuka puasa dengan kurma dan kuih di kantin diikuti solat maghrib di surau sekolah. Kemudian para hadirin dijamu dengan nasi minyak yang disediakan oleh pihak pengusaha kantin. Seterusnya, bagi mereka yang berkelapangan melakukan solat jemaah Isyak serta terawih. Lauk lebihan telah dibungkus oleh urusetia untuk diberi kepada hadirin. Tidak ketinggalan bekalan daging masak kicap istimewa buah tangan dari Kelab Guru dan Kakitangan buat keluarga yang hadir.
   Kalau ada rezeki, tahun depan bolehlah kita buat lagi program sebegini dengan serba sedikit penambahbaikan acara berserta suntikan dana dari pihak-pihak yang bermurah hati. Jika cukup bajet, ibu bapa juga akan dijemput sama memeriahkan majlis keluarga ini. Insya Allah.
Buku program
Menanti waktu berbuka puasa
Terima kasih atas kehadiran mantan guru praktikum IPIS
Wak Maz Azlee dengan kameranya
Bekas ustaz praktikum : segak-segak belaka
Din dan suami Shazwani
Mengambil kurma, kuih dan air buat berbuka
Keluarga bahagia Mimi
Dr. Irwan - Naib YDP PIBG dengan suami GB dan Aziyati
GPK berjubah hitam
Pn. Azlin (AJK PIBG Ibu bapa) hadir bersama bekalan kuih
Pn. Suhaila - seorang lagi AJK PIBG Ibu bapa yang turut hadir
Keluarga besar guru
Senyuman manis jelingan manja
Green family
Pertemuan 2 sahabat USIM
Ustaz dengan peminat setianya
Beratur mengambil makanan
Line muslimah
Wak Maz tekun mengambil gambar
Orang kuat kantin
Beratur sambil tersenyum
Menjamah juadah nasi minyak
Makan sambil bersembang mengeratkan silaturrahim
Sesi makan sambil bersembang para pengurus utama

5 comments:

  1. bagus..1 pembaharuan...b4 puasa hr tu saya attend satu meeting kat pkg..jumpa kawan2 secikguan dr sepang2 ni...ada la saya tnye beberapa org, skola diorg ada wat masjli bukak puasa x...n sume jawap xde n x penah wat..skkw saya x ingat saya tnye ke tak..hehe..so bila tgok laporan cikgu ni sapat saya simpulakan selains eroja kota warisan pon wat...hehe..x pe..tahun depan leh wat lg..sronok actly camni..mgu lepas kami wat jempot imam muda najdi n fatah pimpin pengisian2 majlis mcm khatam quran tazkirah yaasin tahlil tarwawih dll..n parent juga kami jempot..alhamdulillah..dapat sambutan..ia juga sbg usaha panitia agama untuk expose guru besar baru kami...hihi...

    ReplyDelete
  2. Salam Emi, sebenarnya selain kita ada beberapa sekolah lagi yang buat Majlis Berbuka puasa ni. Antaranya SK Dengkil. Syabaslah kat guru-guru Pendidikan Islam daerah Sepang ni yang rata-ratanya sungguh proaktif dan rajin. Keep it up!

    Salam MGBMuar. Terima kasih cikgu Usop

    ReplyDelete
  3. ic...mmg hebat la gb2 sepang ni...oo..sk dengakil kak wan fadriah..hehe..x lama lg jd pgwas upsr d sana :D

    ReplyDelete
  4. Selamat bertugas sebagai pengawas UPSR...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...