Sunday, March 4, 2012

Gotong-Royong JPP

Hari ini saya terlibat sebagai Jawatankuasa Program Gotong-Royong Jawatankuasa Perunding Penduduk (JPP) Zon Kota Warisan. Program ini agak berbeza dengan kaedah gotong-royong yang biasa diamalkan - tidak perlu berkumpul dengan membawa peralatan membersihkan sesuatu tempat. 
   Sebaliknya semua penduduk dimohon berkumpul di Pejabat JPP Zon Kota Warisan untuk mendengar taklimat ringkas tentang perjalanan program di mana sedikit jamuan disediakan. Semua penduduk dikehendaki membersihkan kawasan perumahan masing-masing. Segala sisa pepejal dan sampah kebun hendaklah dikumpul dan diletakkan di luar rumah. Kontraktor pembersihan akan mengambil sisa-sias tersebut.
 
 
 
 
 
 
 
Menikmati nasi lemak sebelum program bermula

6 comments:

  1. salam...cikgu duduk di kota warisan ke..? ingatkan kat luar dr sepang ni :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Emi : Saya memang orang tempatan Kota Warisan. Beli rumah kat sini dan menyaksikan pembangunan pesat Kota Warisan. Senang-senang, datanglah sini boleh saya belanja kat kedai makan yang banyak ni.

      Delete
  2. IM dah lama tak terlibat dengan gotong royong nih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Program gotong-royong pun dah kurang dianjurkan oleh komuniti setempat. Kalau sekolah anjurkan pun kurang mendapat sambutan. Cikgu je yang ramai datang membersihkan kawasan sekolah...

      Delete
  3. Salam Kak..
    nampak tak penuh kerusi tu
    tak ramai yang join nampaknya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Zul : Pagi minggu, memanglah tak dapat sambutan. Tapi mengikut sistem gotong-royong JPP ni, penduduk tunggu kat rumah je setelah mengumpulkan sampah di luar rumah masing-masing. Lori sampah akan pergi rumah ke rumah untuk mengangkat sampah, tak kira kecil ataupun besar. So berkumpul pagi tu nak dengar taklimat ringkas + sedikit jamuan je...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...