Friday, January 17, 2014

Reunion MPK 82 - 84

Atas usaha seorang rakan; Wan Azimah akhirnya hari ini dapat juga kami guru-guru pelatih Maktab Perguruan Kuantan 1982 - 1984 bersua muka dalam satu majlis yang sederhana namun cukup bermakna di Kelab Tasik Putrajaya, Presint 8. Perjumpaan setelah 30 tahun berpisah ini dinamakan sebagai Malam Tautan Kasih Warga Maktab Perguruan Kuantan (MPK). Terima kasih kepada rakan-rakan yang datang dari jauh seperti Kelantan, Terengganu, Pahang, Johor, Melaka, Negeri Sembilan dan seluruh Selangor.
   Mantan YDP MPK kami yakni En. Azman telah menyampaikan ucapan aluan dengan memberikan beberapa rangkap pantun dan mengimbau sejarah lama kami. Sepanjang 3 jam reunion tersebut, kami banyak bercerita, bergelak ketawa sambil merakam gambar-gambar sebagai kenangan. Makanan yang ditempah pun seolah-olah tak dipedulikan kerana asyik dan leka bersembang dan sakat-menyakat. 
   Sekali lagi tahniah kepada Wan Azimah kerana mencetuskan idea ini sehingga berhasilnya pertemuan yang bersejarah lagi nostalgik ini. Semoga ia akan disusuli dengan pertemuan-pertemuan lain pada masa depan seterusnya bakal merapatkan ikatan silaturrahim sesama kita..
 Sofia, Che Norlia dan Wan Azimah
 Bersama Noi
 Antara geng wanita yang hadir
 Selamat bertemu semula
 Pouziah (isteri Dollah), Siti Zauyah, Shamzainah dan Hafsah
 Ramlan selaku pengerusi majlis
Bacaan doa oleh Roselan
 Aznan, Shahat, Azman, Azeran dan Abdullah
 Ucapan mantan YDP MPK - Azman
 Akhirudeen, Roselan dan Ramlan
Reunion kecil antara saya dan Pouziah - rakan NPQH / UPSI
 Memori indah
Semuanya segak dan bergaya dan yang penting sihat

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...