Tuesday, January 11, 2011

Prasekolah baru

Dulu saya pernah tuliskan berita yang SKKW akan mendapat sebuah lagi kelas prasekolah baru. Baca di sini. Yang tak bestnya, setelah beberapa kali lawatan oleh pegawai-pegawai KPM dan PPD, siap dengan rombongan jurutera, arkitek, kontraktor bukan satu malahan dari 2 pasukan yang berbeza, hasilnya hmmm...... SKKW tak termasuk dalam projek peluasan prasekolah 2010! Tak ada bajetlah, tapak tak cukup luaslah dan macam-macam. Pegawai PPD tu pun dah bertukar ke KPM dan pegawai PPD baru pun tak tau nak cakap apa.
   Hari ni tadi saya dimaklumkan oleh Pn. Shikin, 2 orang pegawai dari JPN Selangor telah datang ke sekolah. Pn. Shikin call saya. Mereka tanya sekolah nak tak kelas pra baru - sudah tentulah saya jawab nak. (Depa je yang tak nak bagi). Kata Pn. Shikin, pegawai JPN tu beritau rupanya dulu SKKW dah disenaraikan untuk projek Prasekolah 1 Malaysia - bersama sebuah lagi sekolah di Pekan, Pahang (memang saya dah diberitau pun tentang perkara ni dulu). 
   So, kita tengoklah sama-sama jadi ke tidak projek ni. Kawasan sekolah saya besar tu jelah, pandai-pandailah nak buat kat mana. Cuma harap binaan bangunan biarlah berkualiti, tak maulah dah siap esok rosak sana, rosak sini macam masalah tandas dan paip kelas Pra Amanah dan Pra Rasional tu. Khabarnya kelas pra yang akan dibina ini lebih canggih - ada bilik solat dan bilik persalinan bagai. Kita tunggu dan lihat jelah....

3 comments:

  1. Harap2 dapat la nanti..
    Kalau tengok pertambahan penduduk kat
    Kota Warisan ni semuanya nak kena besarkan..huhuh
    Baik surau mahupun skolah...

    ReplyDelete
  2. Mudah2an akan menjadi kenyataan. InsyaAllah. :)

    ReplyDelete
  3. Memang betul tu cik Shinju. Semakin membangun dan mengembang tempat kita ni.

    Mudah-mudahanlah hendaknya, kakcik

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...