Sunday, December 15, 2013

Cuti-cuti balik kampung

Walaupun saya lahir di Kuala Lipis, Pahang tapi kampung saya di Melaka. Emak saya di Kesang Tua, Jasin dan adik-beradik, kaum kerabat boleh dikatakan semuanya orang Melaka. So, kira saya ni orang Melakalah. 
   Selaku Guru Besar, saya tidak dapat cuti automatik sebagaimana guru-guru biasa yang lain dalam masa cuti sekolah ini. Kami Pengetua dan Guru Besar kena mohon cuti tahunan. Untuk itu, saya telah merancang untuk bercuti selama seminggu mulai 12 - 18.12.2013. Mengisi tempoh cuti tersebut, saya mengajak Acik dan Edy balik kampung...
   Bersama adik Ita dan adik Ella melawat adik Jaja masuk wad Hospital Pantai
 Petik rambutan nenek
 Bawa mak lawat Jaja
 Mat Oren
 Kat kedai Mydin baharu di Jasin
 Macam acara wajib Acik & Edy - kena main bowling di Ayer Keroh
 Main ping-pong pulak
 Makan pizza hut Mak Lang belanja
 Dengan nenek rasmi kedai baru saudara di Kesang
 Menu : roti canai & burger
 Ada wifi free lagi
 Jumpa Along di kampung
 Masa balik singgah Hentian Sebelah
Singgah Jaya Jusco Seremban jumpa Nah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...