Sunday, September 13, 2009

Ayah dalam kenangan

UPSR dah selesai, tak lama lagi Hari Raya Aidilfitri akan menjelma. Semua momentum dah ke arah menyambut perayaan tersebut. Tahun ni giliran beraya pertama di kampung saya di Melaka. Raya keempat baru kami beraya di Pahang pulak. Tahun ini juga, pertama kali kami beraya tanpa ayah. Alangkah sayunya hati. Arwah telah meninggalkan kami pada 17 Februari 2009 yang lalu. Kami 9 beradik bersama emak akan bersama-sama ke pusara ayah pada pagi raya nanti. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya. Hanya gambar yang tinggal menggamit kenangan bersama ayah.......
"Mohd Isa (adik-beradik kami yang ke-4), di manakah dikau?? Semoga bertemu di hari raya."

5 comments:

  1. sabar la Da. saya dah masuk tahun ke3 akan beraya tanpa ayah. bila tengok kain pelikat dan baju Melayu masa nak beli baju Melayu untuk anak-anak lelaki, selalu teringat pada ayah sebab biasanya saya akan belikan juga untuk dia.

    ReplyDelete
  2. Ayah saya tu tak banyak cakap tapi baik orangnya. Cucu-cucu panggil dia "Odang" - panggilan yang hanya digunapakai di Melaka dan semakin kurang digunakan.

    ReplyDelete
  3. melaka kat mane tu cikgu Aida? berjiran kita nampak....!

    Selamat Hari Raya buat cikgu dan keluarga, moga sentiasa ceria, gembira dan bahagia khasnya pd hari lebaran!

    ReplyDelete
  4. Emak saya di Kesang Tua. Kampung nenek sebelah ayah di Semabok, sebelah emak di Air Barok, Jasin. Sedara-mara saya ramai di Melaka tu. Cikgu ybs di mana?

    ReplyDelete
  5. cikgu Aida,
    saya di MuO, Kg Parit Pinang Seribu....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...