Wednesday, October 28, 2009

Menghitung hari PTK

Tak berapa hari lagi nak pergi PTK ni. Tak ada mood betul nak buat persediaan. Presentation sempoi je. Nak buat berapa projek ya? Ada kata 2 / 3, ada kata cukup 1. Bahan bukti tulis kat buku panduan ni maksimum 3. Tapi macam sikit sangat. Member yang pergi PTK sesi lepas kata buat lebih projek lagi baik, bawa lebih bahan bukti tak pe. Aduhai, macamana ni? Semalam saya call pegawai di Bahagian Pembangunan dan Penilaian Kompetensi (BPPK) yang memang saya kenal. Ini tips dia yang boleh diguna untuk PTK DGA34 dan 38 di mana formatnya sama;
1. Bahan bukti jangan lebih drp 3 (dia kata tahun lepas ada yang bawa 1 beg)
2. Projek 1 cukup, sebab presentation 10 minit je
3. Terkini tak ada dah open book test (ada pekeliling terbaru). Bawa buku hanya untuk dibaca dan persediaan untuk penilaian dalam kumpulan
Menurutnya lagi, kalau bawa lebih bahan bukti, nanti kena potong markah sebab tidak mematuhi arahan. Gitu pulak! Saya cakap kat dia, kenapalah saya lambat call dia. Sebab memang pun saya keliru. Sebenarnya saya dah siap 2 projek dan lebih 15 bahan bukti yang terdiri drp dokumen-dokumen yang saya fotostat dari fail. Belum lagi baca dan tanda dengan sticker buku-buku yang hendak dibawa. Haaa.... selesai masalah; buat 1 projek, cari 3 bahan bukti dan tak payah susah-susah baca buku. Bukan ada masa pun. Kat sana nanti, nasiblah. Guna pengalaman yang ada seoptimum mungkin. Alamak tengok balik presentation, macam tak best je. Macamana ni?? Biak pilah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...