Wednesday, December 7, 2011

Taklimat Sistem Fail Terkini

Tadi telah berlangsung sesi taklimat berkaitan sistem fail terkini yang telah diadakan di SK Taman Seroja. Program anjuran Majlis Guru Besar (MGB) Sepang ini telah dihadiri oleh 2 orang wakil dari setiap sekolah rendah; kebanyakannya oleh GB sendiri serta seorang PT. Penceramah jemputan merupakan dua orang pegawai dari JPN Selangor iaitu En. Khairul Anuar bin Sabu dan En. Kamarul Hafizan bin Kamarulzaman dari Unit Pentadbiran Am.
   Sesungguhnya taklimat yang lebih menjurus kepada pendedahan sistem fail terkini ini telah diimplement oleh JPN sejak 2009 lagi. Terpulanglah kepada sekolah dan PPD untuk membuat susulan taklimat seumpama ini atau bengkel bagi tujuan penyelarasan. Contoh sistem fail yang dibekalkan oleh penganjur perlu dimurni dan dibincangkan dengan lebih lanjut dan berpusat agar semua sekolah di daerah kita mendapat satu garis panduan sistem fail yang telah dipaten oleh pihak atasan. Barulah jimat kos dan menepati kehendak pemantau.
   Apapun syabas kepada MGB yang telah mengorak langkah mengumpulkan pentadbir dan pelaksana seluruh Sepang bagi menyampaikan maklumat yang sangat penting ini. Walaupun masih belum putus tentang satu pegangan kukuh untuk dijadikan sandaran oleh pihak sekolah, sekurang-kurangnya bolehlah dimulakan dengan penyelarasan fail peribadi guru dan staf sekolah. 
AJK Pendaftaran - staf tuan rumah
Taklimat awal oleh En. Yahaya Om - YDP MGB Sepang
Penuh bilik mesyuarat SKTS
En. Yahaya memberikan rasional dan perkembangan sistem fail
En. Khairul menyampaikan taklimat berkenaan fail peribadi
Jamuan pagi
Ceramah disambung oleh En. Kamarul Hafizan
Tekun tapi masih blur
Ucapan penutup oleh En. Yahaya
Ambilalih speaker untuk majlis penyampaian cenderahati
 Terima kasih daun keladi
Salah silap harap dimaafi

4 comments:

  1. kalau sistem ok, perlaksanaan juga ok pasti hasilnya ok. masaalah masyarakat kita ini teori ok tapi aplikasinya yang tak serupa cakap.

    ReplyDelete
  2. Dan kita jua yang tersepit. Apa nak buat, Saya yang menurut perintah...

    ReplyDelete
  3. Inilah kerja cikgu..
    Cuti2 pun kerja..
    Org xtau..asik kata cikgu byk cuti..

    ReplyDelete
  4. Tkasih kerana defend kami, cik Shinju. Rasa lain macam banyaknya kerja cuti kali ini... Moga diberi kesihatan olehNYA untuk menghadap semua itu.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...