Friday, March 19, 2010

Pantai buatan di Putrajaya

Tadi lepas kerja, pi jalan makan-makan dengan anak-anak di Putrajaya. Ambil kakak; Along Ana dari tempat kerjanya di Kementerian Belia dan Sukan. Lepas tengok belon udara panas, Along ajak ke Presint 6 tengok pantai buatan dekat dengan hotel Pullman. Wow cantik gak tempatnya! Ada pasir, pokok kelapa, kolam buatan - boleh mandi-manda lagi. Siap tandas dan tempat persalinan yang high class disediakan di situ. Di sebelahnya, ada kolam renang, bayarannya pun murah RM1 - budak-budak dan RM2 - orang tua untuk mandi dalam tempoh 2 jam. Esok budak-budak tu nak datang lagi mandi kolam pulak.
 
Acik dan Edy posing sambil bermain air
Hotel Pullman di belakang tu
Along Anaku yang masih solo.....

5 comments:

  1. Assalamualaikum,

    Main air kat pantai buatan manusia selamat sikit dari pantai sebenar, dok gitu kak...

    ReplyDelete
  2. salam Kak Aida..
    memnag seronok budak2 bwk bejalan musin cuti sekolah ni..tidak boring je diaorang..tak tahu ada pantai buatan kat putrajaya..bolehla jejalan satu hari nanti..

    ReplyDelete
  3. Maiyah : Seronoklah juga. Bolehlah datang lagi sambil berkelah.

    Lipislady : Sekali-sekali main kat pantai buatan manusia pulak. Tapi tak boleh lawan keseronokan pantai sebenar. Yang penting walau di mana pun, keselamatan perlu diutamakan.

    Zulkbo : Akak ni jalan kat Putrajaya je cuti sekolah ni sebab anak ada kelas tambahanlah, tuisyenlah, so akak pun tak ambil cuti - kerja memanjang. Datanglah pi tengok pantai buatan tu.

    ReplyDelete
  4. lagi satu... Paya Indah Wetland, kat Dengkil.
    Dah kurang terjaga. Yang bestnye waktu buat lawatan boleh naik keta sendiri.. mcm pegi safari kat afrika pulak.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...